Termin na złożenie informacji o danych do ustalenia indywidualnej składki na ubezpieczenie wypadkowe na kolejny rok składkowy mija 1 lutego, tj. w najbliższy poniedziałek. Dotyczy okresu od kwietnia do marca następnego roku.
Kogo dotyczy ZUS IWA?
Informacja ZUS IWA dotyczy przedsiębiorców, którzy spełnili warunki określone w przepisach:
- byli zgłoszeni nieprzerwalnie od 1 stycznia do 31 grudnia 2020 + co najmniej jeden dzień w styczniu 2021 roku jako płatnicy składek na ubezpieczenie wypadkowe;
- w 2020 roku zgłosili do ubezpieczenia wypadkowego co najmniej 10 osób;
- 31 grudnia 2020 roku byli wpisani do rejestru.
Jakie informacje zawiera IWA?
W dokumencie należy zawrzeć informacje:
- o rodzaju prowadzonej działalności według kodu PKD (może on wpłynąć na stopę procentową składki);
- liczbie osób ubezpieczonych oraz liczbie zatrudnionych w warunkach zagrożeń;
- o poszkodowanych w wypadkach przy pracy, jakie miały miejsce w roku, za który jest składana IWA.
Formularz ZUS IWA składa się w formie, w jakiej zostały przekazane dokumenty ubezpieczeniowe (zgłoszeniowe i rozliczeniowe) – papierowej lub elektronicznej. Wzór formularza dostępny jest na stronie zus.pl.